Zespół "Wega" zwiedza Polskę

W nagrodę za aktywny udział  w zajęciach zespołu oraz odniesione sukcesy muzyczne pani Jolanta Szczupak - opiekun naszego zespołu - zorganizowała nam w dniach 23 - 25 maja  3-dniową wycieczkę do Chorzowa i w Góry Tarnowskie. Wycieczka była wspaniała. Najwspanialszym punktem wycieczki było Wesołe miasteczko. Pobyt w nim dostarczył nam wiele niezapomnianych wrażeń i emocji a przede wszystkim był okazją do wspaniałej zabawy.

Korzystając bez ograniczeń  z ogromnej ilości atrakcji można było zapomnieć o całym świecie i w pełni się zrelaksować. Emocje sięgały zenitu, gdy zjeżdżaliśmy najwyższą i najszybszą w Polsce kolejką górską - Tic - Tac Tornado albo trochę mniejszą ale bardziej pokręconą o nazwie Rollercoaster. Podziwialiśmy widoki  z wysokości 35 m  siedząc w gondolach Diabelskiego młyna oraz przeżywaliśmy chwile grozy w Pałacu Sensacji czy Strachu. Atrakcji było tak dużo, że każdy znalazł tam coś dla siebie.
Byliśmy też w Kopalni Srebra i Ołowiu  i  pierwszy raz w życiu płynęliśmy łodziami 30 m pod ziemią. Na tym bowiem polegało zwiedzanie Sztolni "Czarnego Pstrąga"  w Górach Tarnowskich. Przewodnik cały czas opowiadał nam różne ciekawe historie i legendy o tym miejscu. Było super.
Dużo ciekawych informacji o naszym niebie, gwiazdozbiorach i planetach zdobyliśmy  podczas seansu w Planetarium i właśnie tam rozszyfrowana została nazwa naszego zespołu czyli "Wega". Gdy szukaliśmy nazwy dla zespołu , słowo to wpadło nam do głowy przez przypadek. Teraz już wiemy, że słowo Wega czyli "stalowy orzeł"  pochodzi z języka arabskiego. Jest to najjaśniejsza gwiazda w gwiazdozbiorze Lutni oraz  piąta co do jasności gwiazda nieba.
Duże wrażenie zrobiły na nas również ruiny średniowiecznego zamku w Ogrodzieńcu, a zwłaszcza sala tortur. Przewodnik mówił, że zamek ten jest miejscem nawiedzonym, w którym gnieżdżą się mroczne siły a nocami pojawia się widmo czarnego psa, który ciągnie za sobą łańcuchy. Dobrze, że go nie widzieliśmy.  Ciekawostką jest fakt, że w ruinach tych kręcono w 2001 r zdjęcia do filmu pt. "Zemsta" w reżyserii A. Wajdy.
Mamy nadzieję, że nie była to nasza ostatnia wycieczka w tym składzie i że  dzięki pani J. Szczupak będziemy mogli zwiedzić jeszcze wiele równie ciekawych zakątków naszego kraju.